Forældrebestyrelsen i Børnehuset Carlsro

Få indflydelse og viden om dit barns hverdag

I Børnehuset Carlsro har du som forældre mulighed for at blive en del af forældrebestyrelsen.
Dagtilbudsloven giver forældre med børn i de danske daginstitutioner adgang til at oprette en forældrebestyrelse. Forældrebestyrelsen fastlægger principper for institutionens arbejde, herunder fastlæggelse af principper for anvendelse af institutionens budget. Dette sker i praksis via viden om og dialog omkring dit barns hverdag på forældrebestyrelsesmøder. Bestyrelsens forretningsorden og styrelsesvedtægt kan indhentes via Carlsros leder. Disse fastlægger omfanget af møder, som i Carlsro er 6 møder årligt af ca. 2 timers varighed. Mødernes dagsorden udarbejdes af forældrebestyrelsens formand og institutionens leder.
Forældrebestyrelsen består af 3-7 forældre, samt 2 medarbejderrepræsentanter. Derudover vælges 2-3 suppleanter for forældrene. På møderne deltager desuden Carlsros ledelse i form af leder, souschef og afdelingsleder.
Forældrebestyrelsen har krav på at blive orienteret/hørt, f.eks. hvis kommunalbestyrelsen påtænker væsentlige ændringer i dagtilbuddets virke eller økonomiske forudsætninger.
Forældrebestyrelsen kan kontaktes via AULA.